Přejít na obsah stránky | Klávesové zkratky | Hlavní strana | Mapa stránek | Vyhledávání | Přejít na hlavní navigační menu

Úsměv pro život ocenil Nejusměvavější nemocnice roku 2010

2. Prosinec 2010

Úsměv pro život ocenil Nejusměvavější nemocnice roku 2010

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně a Rehabilitační klinika Mediterra si ze středoevropské konference Efektivní nemocnice odnesly ocenění Nejusměvavější nemocnice roku 2010.

Bezmála 33 tisíc pacientů z  České republiky hlasovalo pro Nejusměvavější nemocnici roku 2010. Prvního ročníku soutěže o tento titul se zúčastnilo 160 nemocnic a na otázku „Jak často se personál při komunikaci s Vámi usmívá?“ odpovědělo  33 tisíc pacientů. Přes 80 procent z nich hlasovalo pro odpověď „často“ a „velmi často“, naopak pacientů, kteří mají z nemocnice pocit, že se na ně zdravotnický personál neusmívá téměř nikdy, jsou tři procenta.

Titul „Nejusměvavější nemocnice roku 2010“ získaly:

• Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně v kategorii Fakultní nemocnice
• Rehabilitační klinika Malvazinky, Praha v kategorii Krajské a městské nemocnice

„Pozitivní myšlení a chuť do života jsou u pacientů ve velké míře ovlivňovány právě přístupem lékařů, sester a dalšího zdravotnického personálu. Tímto oceněním chceme nemocnice, jejíž zaměstnanci při své každodenní práci nezapomenou i na šíření optimismu a dobré nálady, odměnit a ostatní tak motivovat, aby při léčení svých pacientů mysleli také na jejich duševní pohodu,“ říká Martin Kuncek, garant charitativního projektu Úsměv pro život.

Soutěž probíhala přímo v nemocnicích, kde byly umístěny informační stojany charitativního projektu Skupiny B. Braun Úsměv pro život. Pacienti odpovídali na otázku „Jak často se personál při komunikaci s vámi usmívá?“ a nemocnici hodnotili v pětistupňové škále.

Průměr za Českou republiku
Otázka: „Jak často se personál při komunikaci s vámi usmívá?“

Opověď Počet hlasů V %
Téměř nikdy  958 2.92
Méně často  2803 8.56
Nevím 2692 8.22
Často 13027 39.77
Velmi často  13273 40.52
Celkem 32753 100.00

Otázka týkající se úsměvů byla letos poprvé součástí soutěže NEMOCNICE ČR 2010, kterou každoročně vyhlašuje nezisková organizace HealthCare Institute. Nemocnice byly hodnoceny na základě čtyřech kritérií: Finanční zdraví, Spokojenost pacientů, Spokojenost zaměstnanců a Efektivní procesy. Na první příčce se umístila Nemocnice Na Homolce, mezi fakultními nemocnicemi získala nejlepší hodnocení Fakultní nemocnice Ostrava.

Úsměv pro život v současné době spolupracuje s nemocnicemi na dalším projektu s cílem zlepšit náladu dlouhodobě nemocných pacientů. Rozdává v nemocnicích „Koše plné humoru“, které obsahují knížky, filmy, pohádky, společenské hry a další předměty k odreagování. Na dětských odděleních je rozdávání košů spojeno s návštěvou Zdravotních klaunů, kteří dětem přímo na jejich pokojích pořádají klaunovské představení, tzv. klauniádu. Doposud se z košů radovaly tři stovky pacientů v Brně a v Praze a další rozdávání bude pokračovat v následujících měsících po celé republice.

redakce Braunovin
0
Dosud nehlasováno

Čtěte také

Vzdělávací instituce Aesculap Akademie uspořádala sympozium Restart elektivních výkonů, které v přímém přenosu vysílala přihlášeným účastníkům prestižní konference Efektivní nemocnice. Pozvání přijali Roman Kraus, předseda senátního výboru pro zdravotnictví, Jan Bláha, přednosta KARIM Všeobecné fakultní nemocnice v Praze, a Eckart Mayer, přednosta německé ortopedické kliniky AKH. Připravili jsme tři bloky, ve kterých vždy diskutovali dva hosté.

23.12.2020
Aktuality z B. Braun

Spotify, iTunes, Google Podcasts - na všech těchto platformách si teď můžete poslechnout podcast Medicína od společnosti B. Braun. O zdravotnictví nebo aktuálních tématech v medicíně vyprávějí lékaři, sestry, manažeři, ale i samotní pacienti. Ačkoliv podcast přináší řadu odborných názorů, nepochybně obohatí i posluchače z řad široké veřejnosti.

30.10.2020
Aktuality z B. Braun

Existuje klíč k nalezení optimální úrovně stresu v době koronaviru? K tomu se nám vyjádřil a popsal své zkušenosti z terénu zakladatel projektu #delamcomuzu Mgr. Pavel Pařízek, který v době krize řešil se svým týmem na dennodenní bázi problémy běžných občanů, pracovníků z první linie a fungoval dokonce jako „záchranná stanice“ expatů žijících na území České republiky. V průběhu pandemie se ukázalo, že hlavním stresovým faktorem epidemické krize nebyl jen samotný Covid-19, ale i sekundární dopady pandemie jako obavy o vztahy či práci.

08.07.2020
Aktuality z B. Braun