Přejít k hlavnímu obsahu
Zpět

Události

www.bbraun.cz v novém kabátě

redakce Braunovin

13. prosinec 2010

Aktuality B. Braun

Akce bez znalosti nemá žádný smysl. Změna webové prezentace společnosti B. Braun Medical proto začala komplexní analýzou, která se zaměřila na přehlednost a obsah jednotlivých stránek. Na základě výsledků analýzy byly učiněny takové kroky, které vedly k optimalizaci webu a jeho podstatnému rozšíření o produktový katalog. Na podrobnosti vzniku nových internetových stránek jsme se zeptali koordinátora projektu Mgr. Vojtěcha Janíčka.

Jaké jsou přínosy nového webu pro uživatele?

Internetové stránky www.bbraun.cz v novém provedení přinášejí celou řadu výhod. Při srovnání s předchozí webovou prezentací bych vyzdvihl větší zaměření na obsah, jednotný vizuální styl s webem mateřské společnosti, konstantní vzhled napříč webem, sjednocení menu, kontextové odkazy a lepší vyhledávání.

S jakým cílem jste do redesignu vstupovali?

Cílem bylo vytvořit webovou prezentaci, která vizuálně odpovídá koncernovým webovým stránkám a mimo jiné uspořádat navigační strukturu tak, aby se návštěvník stránek snadno a rychle zorientoval. Dále bylo třeba na základě široké diskuse s obchodními týmy nastavit vhodnou podobu katalogu s vybraným portfoliem produktů, který je nyní nedílnou součástí webové prezentace.

Zmínil jste rychlou a snadnou orientaci návštěvníka na webu. Můžete uvést příklad?

Typickou ukázkou je vznik domovské stránky neboli homepage. Díky dlouhodobému monitoringu víme, že většina návštěvníků přichází na web právě přes ni, a proto jsme tuto stránku ponechali jako rozcestník. Nahlédnutím do výsledků průzkumu spokojenosti zákazníků zjistíme, že pro návštěvu webu jsou udávány nejčastěji tři důvody. Návštěvníci hledají novinky ze společnosti B. Braun Medical, kontakty na obchodní zástupce a informace o produktech. Homepage jsme proto rozšířili o kalendář vybraných akcí, pohodlnou cestu ke kontaktům umožňuje vyhledávač a informace o produktech zastřešuje katalog.

Jsou-li jednou z nejčastěji hledaných položek produkty, jaké vylepšení jste nachystali v této oblasti?

Zcela novým prvkem spuštěného webu je rozsáhlý katalog vybraného portfolia produktů. Obchodním týmům tento nástroj umožňuje okamžitě zveřejňovat nové informace o produktu, přidávat odkazy na zajímavé stránky, studie, videa nebo přikládat dokumenty ve formě PDF.

Kde návštěvník webu katalog najde?

Katalog nalezne na stránkách webu pod názvem „Product-QuickFinder“ nebo se k němu dostanete proklikem v základní navigační liště pod odkazem „Naše produkty“.

Jak se v produktovém katalogu hledá?

Uvažujme kupříkladu šicí materiál Monosyn®. Návštěvník má dvě možnosti. Pokud zná přesný název produktu, zadá slovo „Monosyn“ do vyhledávacího pole a katalog produkt jednoduše zobrazí ve výsledcích vyhledávání. Pokud přesný název nezná, může postupovat intuitivně podle vlastností hledaného produktu. „Prokliká“ se k němu například takto: Naše produkty > Uzavírání ran > Chirurgické šicí materiály > Vstřebatelná vlákna > Monosyn.

V čem vidíte největší výzvu pro rozvoj webu B. Braun v budoucnu?

Pro webovou prezentaci samotnou je závazkem trvalá optimalizace pro vyhledávače. Z nich k nám přichází polovina všech návštěvníků, konkrétně přes Seznam a Google. Pro tyto dva vyhledávače budeme tedy nadále stránky optimalizovat.

Jednoznačnou výzvou je pak maximální využívání produktového katalogu. Produktoví manažeři a obchodní zástupci budou do katalogu přispívat a díky nastaveným procesům aktualizace dat by si měl katalog získat oblibu návštěvníků a klientů nejen hloubkou produktových informací, ale i svojí aktuálností.

Největším úkolem do budoucna je ovšem přinášet našim zákazníkům především ty informace, které hledají. Pevně věřím, že nová webová prezentace je krok správným směrem.

Související a doporučené články

Odborné informace o léčivech a zdravotnických prostředcích

Tyto stránky obsahují odborné informace o léčivech a zdravotnických prostředcích určené zdravotnickým odborníkům v České republice. Nejsou určeny laické veřejnosti.

Odborníkem je dle § 2a zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, osoba oprávněná předepisovat nebo vydávat léčivé přípravky nebo zdravotnické prostředky. Pokud osoba, která není odborníkem, vstoupí na tyto webové stránky, vystavuje se riziku nesprávného porozumění informací zde publikovaných a z toho plynoucích důsledků.

Kliknutím na tlačítko „Jsem odborník“ potvrzujete, že:

  • Jste se seznámil/a s výše uvedenou zákonnou definicí pojmu „odborník“;
  • Jste odborníkem ve smyslu zákona o regulaci reklamy;
  • Jste se seznámil/a s riziky, kterým se jiná osoba než odborník vystavuje, jestliže vstoupí na stránky určené převážně pro odborníky.
Jsem odborník
Nejsem odborník