Přejít k hlavnímu obsahu
Zpět

Události

Obrat koncernu B. Braun poprvé překročil 4 miliardy EUR

redakce Braunovin

2. srpen 2010

Aktuality B. Braun

Koncern B. Braun dosáhl v roce 2009 i přes celosvětovou hospodářskou krizi vysoce uspokojivých výsledků. Navzdory dočasně utlumené poptávce v celkové bilanci zvýšil svůj obrat o 6,4 procenta, a poprvé tak překonal hranici 4 miliard eur. Také významně vzrostl jeho zisk, a překonal dokonce i cíl, který si stanovil.

„Jako globální poskytovatel zdravotní péče působíme na méně cyklických trzích, nicméně i my jsme 
v uplynulém roce museli čelit vlivům celosvětové krize. Fakt, že jsme i za takových podmínek naplnili, nebo dokonce překročili vytyčené cíle, je o to cennější,“ uvedl předseda představenstva koncernu B. Braun Prof. Dr.h.c. Ludwig Georg Braun a doplnil, že na růstu skupiny se významně podílely všechny divize.

Divize Hospital Care (nemocniční péče) zvýšila svůj obrat o 7,9 procenta, přičemž hlavními tahouny 
v jejím produktovém portfoliu byly velkoobjemové infuzní roztoky, bezpečnostní intravenózní katetry, intravenózní léčivé přípravky a injekční stříkačky.

Obrat divize OPM (mimonemocniční péče) vzrostl o 6,1 procenta. O tento výsledek se zasloužily zejména hygienické přípravky a anestetika, ovšem důležitý podíl na úspěchu měly také přípravky 
z oblasti péče o pokožku a rány a produkty pro parenterální výživu a stomatologickou péči.

Dobře si vedly také zbývající dvě divize - Aesculap i B. Braun Avitum. Přestože se na jejich výkonu negativně odrazily vlivy hospodářské krize, dokázaly si udržet zdravý růst. Divize Aesculap díky příznivému vývoji v endoskopii, chirurgických nástrojích a šicích materiálech zaznamenala pětiprocentní meziroční navýšení. Divize B. Braun Avitum i přes pokles prodejů dialyzačních přístrojů vygenerovala 4,4procentní navýšení. Umožnily ho zejména stabilní prodeje dialyzačních spotřebních produktů 
a uspokojivý nárůst obratu v oblasti poskytování dialyzační péče. Vývoj ve světě a na tuzemském trhu. 
Z geografického hlediska koncern B. Braun zaznamenal podstatný nárůst obratu v Latinské Americe (+17,1 procenta) a v regionu Asie - Pacifik (+13,9 procenta). Také Severní Amerika vykázala stabilní růst ve výši 8,9 procenta.

Jen o něco málo nižší, přibližně osmiprocentní nárůst obratu vygenerovala i česká skupina B. Braun. Její tržby v uplynulém roce přesáhly 2,7 miliardy korun, což představuje rekordní výsledek.

Na domácím německém trhu společnost zaznamenala středně velký růst 4,5 procenta. Výzkum a vývoj, investiční programy Koncern B. Braun neustále navyšuje své výdaje na výzkum a vývoj. Loni tyto investice vzrostly o 6,8 procenta na bezmála 140 milionů eur a představovaly tak 3,5 procenta obratu skupiny.

Mimo to B. Braun uvolňuje obrovské částky na vlastní globální investiční programy. Aktuálně již čtvrtým rokem pokračuje program v hodnotě 1,4 miliardy eur, v jehož rámci probíhají zejména práce na nových zařízeních v sídle společnosti v německém Melsungenu. Stávající projekty v rámci programu by měly být dokončeny v letošním roce.

Od roku 2011 skupina plánuje další investice v rámci nového investičního programu v hodnotě 
1,6 miliardy eur. Podpora bude směřovat do sídla v Melsungenu a do provozů v USA, Malajsii, Indonésii, Brazílii a Argentině. Investiční program bude financován výhradně z cashflow generovaného 
v následujících letech.

Na veškerých uvedených úspěších společnosti se významně podílely nejen kvalitní výrobky a služby, jež poskytuje, ale také výkony zaměstnanců, kterým bychom touto cestou chtěli poděkovat za jejich podporu a důvěru.

 

Odborné informace o léčivech a zdravotnických prostředcích

Tyto stránky obsahují odborné informace o léčivech a zdravotnických prostředcích určené zdravotnickým odborníkům v České republice. Nejsou určeny laické veřejnosti.

Odborníkem je dle § 2a zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, osoba oprávněná předepisovat nebo vydávat léčivé přípravky nebo zdravotnické prostředky. Pokud osoba, která není odborníkem, vstoupí na tyto webové stránky, vystavuje se riziku nesprávného porozumění informací zde publikovaných a z toho plynoucích důsledků.

Kliknutím na tlačítko „Jsem odborník“ potvrzujete, že:

  • Jste se seznámil/a s výše uvedenou zákonnou definicí pojmu „odborník“;
  • Jste odborníkem ve smyslu zákona o regulaci reklamy;
  • Jste se seznámil/a s riziky, kterým se jiná osoba než odborník vystavuje, jestliže vstoupí na stránky určené převážně pro odborníky.
Jsem odborník
Nejsem odborník