Přejít na obsah stránky | Klávesové zkratky | Hlavní strana | Mapa stránek | Vyhledávání | Přejít na hlavní navigační menu

www.bbraun.cz v novém kabátě

13. Prosinec 2010

www.bbraun.cz v novém kabátě

Akce bez znalosti nemá žádný smysl. Změna webové prezentace společnosti B. Braun Medical proto začala komplexní analýzou, která se zaměřila na přehlednost a obsah jednotlivých stránek. Na základě výsledků analýzy byly učiněny takové kroky, které vedly k optimalizaci webu a jeho podstatnému rozšíření o produktový katalog. Na podrobnosti vzniku nových internetových stránek jsme se zeptali koordinátora projektu Mgr. Vojtěcha Janíčka.

Jaké jsou přínosy nového webu pro uživatele?

Internetové stránky www.bbraun.cz v novém provedení přinášejí celou řadu výhod. Při srovnání s předchozí webovou prezentací bych vyzdvihl větší zaměření na obsah, jednotný vizuální styl s webem mateřské společnosti, konstantní vzhled napříč webem, sjednocení menu, kontextové odkazy a lepší vyhledávání.

S jakým cílem jste do redesignu vstupovali?

Cílem bylo vytvořit webovou prezentaci, která vizuálně odpovídá koncernovým webovým stránkám a mimo jiné uspořádat navigační strukturu tak, aby se návštěvník stránek snadno a rychle zorientoval. Dále bylo třeba na základě široké diskuse s obchodními týmy nastavit vhodnou podobu katalogu s vybraným portfoliem produktů, který je nyní nedílnou součástí webové prezentace.

Zmínil jste rychlou a snadnou orientaci návštěvníka na webu. Můžete uvést příklad?

Typickou ukázkou je vznik domovské stránky neboli homepage. Díky dlouhodobému monitoringu víme, že většina návštěvníků přichází na web právě přes ni, a proto jsme tuto stránku ponechali jako rozcestník. Nahlédnutím do výsledků průzkumu spokojenosti zákazníků zjistíme, že pro návštěvu webu jsou udávány nejčastěji tři důvody. Návštěvníci hledají novinky ze společnosti B. Braun Medical, kontakty na obchodní zástupce a informace o produktech. Homepage jsme proto rozšířili o kalendář vybraných akcí, pohodlnou cestu ke kontaktům umožňuje vyhledávač a informace o produktech zastřešuje katalog.

Jsou-li jednou z nejčastěji hledaných položek produkty, jaké vylepšení jste nachystali v této oblasti?

Zcela novým prvkem spuštěného webu je rozsáhlý katalog vybraného portfolia produktů. Obchodním týmům tento nástroj umožňuje okamžitě zveřejňovat nové informace o produktu, přidávat odkazy na zajímavé stránky, studie, videa nebo přikládat dokumenty ve formě PDF.

Kde návštěvník webu katalog najde?

Katalog nalezne na stránkách webu pod názvem „Product-QuickFinder“ nebo se k němu dostanete proklikem v základní navigační liště pod odkazem „Naše produkty“.

Jak se v produktovém katalogu hledá?

Uvažujme kupříkladu šicí materiál Monosyn®. Návštěvník má dvě možnosti. Pokud zná přesný název produktu, zadá slovo „Monosyn“ do vyhledávacího pole a katalog produkt jednoduše zobrazí ve výsledcích vyhledávání. Pokud přesný název nezná, může postupovat intuitivně podle vlastností hledaného produktu. „Prokliká“ se k němu například takto: Naše produkty > Uzavírání ran > Chirurgické šicí materiály > Vstřebatelná vlákna > Monosyn.

V čem vidíte největší výzvu pro rozvoj webu B. Braun v budoucnu?

Pro webovou prezentaci samotnou je závazkem trvalá optimalizace pro vyhledávače. Z nich k nám přichází polovina všech návštěvníků, konkrétně přes Seznam a Google. Pro tyto dva vyhledávače budeme tedy nadále stránky optimalizovat.

Jednoznačnou výzvou je pak maximální využívání produktového katalogu. Produktoví manažeři a obchodní zástupci budou do katalogu přispívat a díky nastaveným procesům aktualizace dat by si měl katalog získat oblibu návštěvníků a klientů nejen hloubkou produktových informací, ale i svojí aktuálností.

Největším úkolem do budoucna je ovšem přinášet našim zákazníkům především ty informace, které hledají. Pevně věřím, že nová webová prezentace je krok správným směrem.

redakce Braunovin
0
Dosud nehlasováno

Čtěte také

Vzdělávací instituce Aesculap Akademie uspořádala sympozium Restart elektivních výkonů, které v přímém přenosu vysílala přihlášeným účastníkům prestižní konference Efektivní nemocnice. Pozvání přijali Roman Kraus, předseda senátního výboru pro zdravotnictví, Jan Bláha, přednosta KARIM Všeobecné fakultní nemocnice v Praze, a Eckart Mayer, přednosta německé ortopedické kliniky AKH. Připravili jsme tři bloky, ve kterých vždy diskutovali dva hosté.

23.12.2020
Aktuality z B. Braun

Spotify, iTunes, Google Podcasts - na všech těchto platformách si teď můžete poslechnout podcast Medicína od společnosti B. Braun. O zdravotnictví nebo aktuálních tématech v medicíně vyprávějí lékaři, sestry, manažeři, ale i samotní pacienti. Ačkoliv podcast přináší řadu odborných názorů, nepochybně obohatí i posluchače z řad široké veřejnosti.

30.10.2020
Aktuality z B. Braun

Existuje klíč k nalezení optimální úrovně stresu v době koronaviru? K tomu se nám vyjádřil a popsal své zkušenosti z terénu zakladatel projektu #delamcomuzu Mgr. Pavel Pařízek, který v době krize řešil se svým týmem na dennodenní bázi problémy běžných občanů, pracovníků z první linie a fungoval dokonce jako „záchranná stanice“ expatů žijících na území České republiky. V průběhu pandemie se ukázalo, že hlavním stresovým faktorem epidemické krize nebyl jen samotný Covid-19, ale i sekundární dopady pandemie jako obavy o vztahy či práci.

08.07.2020
Aktuality z B. Braun